| | ورود
حضرت فاطمه سلام الله علیها : فَرَضَ اللّهُ... الجِهادَ عِزّاً لِلإِسلامِ. خداوند،... جهاد را براى عزّت اسلام، واجب ساخت. كتاب من لا يحضره الفقيه : ج ۳ ص ۵۶۸ ح ۴۹۴۰ مناسبتهای امروز : روز جهانی مقاومت، سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی[ شمسی ]

اخبــــــار

شروع مطالعات سامانه هوشمند حمل و نقل ناوگان تاکسیرانی

شروع مطالعات سامانه هوشمند حمل و نقل ناوگان تاکسیرانی

سامانه پشتیبانی همزمان و آنلاین کارت بلیط الکترونیک و مانیتورینگ ناوگان تاکسیرانی در حال مطالعه است.

نویسنده: آقای احد موثق/ﺳﻪشنبه, 07 مهر,1394/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی شهرداری ارومیه طرح هوشمند سازی سیستم تاکسیرانی که مانیتورینگ تاکسیهای درون شهری و همزمان سیستم الکترونیکی دریافت کرایه از طریق کارت بلیط الکترونیکی و تاکسیمتر را نشانه گرفته است عنوان پروژه ای است که از سوی معاونت برنامه ریزی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه در حال پیگیری است.

حسین دوستی با اعلام این موضوع گفت امروزه حمل و نقل هوشمند در هشت حوزه از جمله نظارت تصویری، برنامه ریزی مدیریت ناوگان، مکانی یابی، سیستم های ترددشمار، سیستم های برنامه ریزی سفر و سیستم های برنامه ریزی مسیر دسته بندی می شود که هر یک از حوزه های مذکور می توانند با کمک گرفتن از فناوری اطلاعات، بار بزرگی را از دوش متولیان این حوزه بردارند.

معاون برنامه ریزی شهرداری گفت درشهرهای مدرن امروزی سیستم‏های حمل‏ ونقل هوشمند یا ITS مورد استقبال و استفاده حوزه‏ های مختلف حمل‏ ونقل و ترافیک و مدیریت شهری قرار می گیرد و نمونه‏ های متعددی از تجربیات بکارگیری موفق این قبیل سیستم‏ ها در دنیا به چشم می‏خورد. رویکرد مدرن در حوزه حمل‏ ونقل در قالب راه‏ حل‏ها و تجهیزات حمل و نقل هوشمند تبلورمی یابد و به نحوی اثربخش، امکان مدیریت حمل و نقل، ترافیک و مسائل مرتبط با حوزه مدیریت شهری را برای متولیان این حوزه فراهم می‏آورد

این مقام مسئول با اشاره به وضع موجود ناوگان تاکسیرانی ، رفع مشکلاتی از جمله نبود پول خرد، عدم محاسبه کرایه بصورت دقیق بر اساس مسافت طی شده ، فرایندهای وقت گیر نظارتی با استفاده از نیروی انسانی را بعنوان عوامل موثر در ارتقای رضایتمندی شهروندان عنوان کرد و گفت با استفاده از راهکارهای به روز و بکارگیری تکنولوژی های نو می توان مشکلات مذکور را مرتفع نمود.

وی در توصیف سامانه هوشمند در حال مطالعه گفت ، این سامانه امکان مدیریت ناوگان تاکسی را فراهم می کند؛ و شامل امکاناتی خواهد بود که بصورت جامع از پرداخت الکترونیکی کرایه تا مکان یابی، موقعیت یابی تاکسی، مسیریابی سفر و حتی اعمال محدودیت های ترافیکی، در نظر گرفتن سرعت مجاز، محدوده تردد در ساعات مختلف شبانه روز، اعمال تعرفه مناسب خط و کنترل نرخ روز کرایه مصوب شورای شهر و ساماندهی مصرف سوخت را شامل می گردد.

تعداد نمایش ها (1444)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
آمار بازدید
دی ان ان