| | ورود
حضرت فاطمه سلام الله علیها : فَرَضَ اللّهُ... الجِهادَ عِزّاً لِلإِسلامِ. خداوند،... جهاد را براى عزّت اسلام، واجب ساخت. كتاب من لا يحضره الفقيه : ج ۳ ص ۵۶۸ ح ۴۹۴۰ مناسبتهای امروز : روز جهانی مقاومت، سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی[ شمسی ]

اخبــــــار

حضور فرماندار ارومیه درمراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مدیریت بحران

حضور فرماندار ارومیه درمراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مدیریت بحران

آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی آشنایی با چرخه مدیریت بحران شهری برگزار شد.

نویسنده: آقای احد موثق/شنبه, 14 شهریور,1394/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی شهرداری ارومیه ، فرماندار شهرستان ارومیه در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی آشنایی با چرخه مدیریت بحران ضمن اشاره ای مختصر به تاریخچه شکل گیری سازمانهای مردم نهاد (سمن ها) اظهار کرد امروزه حاکمیت به این باور رسیده است که NGO ها تکمیل کننده و تسهیل کننده مدیریت اجتماعی می باشند و افزود حدود 47 سازمان مردم نهاد در سطح شهرستان وجود دارند که دولت بصورت همه جانبه از آنها حمایت خواهد کرد.

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت های آموزشی و فرهنگی شهرداری را قابل تقدیر دانست و گفت امروزه شهرداری در بسیاری از حوزه های عملکردی خود فعالیت های فرهنگی آجتماعی و آموزشی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

ایشان  در پایان سخنان خود از مدیران سمن ها خواست با شناسایی کارهای بر زمین مانده دولت ، فعالیت های خود را به این زمینه ها سوق دهند و یاری رسان فعالیت های راکد و بر زمین مانده ای باشند که با تکمیل شدن آنها توسعه کشور رقم   می خورد.

در بخش دیگری از این مراسم ، ستار پوررئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر گفت امروزه کسب اطلاعات کافی درباره مدیریت بحران و آموزش عمومی شهروندان امری ضروری است و افزود باید از ظرفیت فرهنگسراها به نحو احسن استفاده و آموزش های ضروری را در درون خانواده ها نهادینه کرد چرا که آموزش عمومی  باعث اصلی کاهش تلفات است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بیشتر بلایای طبیعی از دخالت انسان است  خاطر نشان کرد متاسفانه در هنگام وقوع  بحران سوء مدیریت واقعا خود باعث بعدی بحران تبدیل می شود همچنین بر اساس تجارب قبلی، آسیب احتمالی دیگر جزیره ای عمل کردن سازمان ها و نهادهای مسئول است.که لازمه رفع این مشکل مدیریت جامع بحران شهری است و اظهار داشت با وجود کمبود قانون در باره وظیفه شهرداری در مواقع بحران این نهاد در خط مقدم مقابله با بحران است.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی آشنایی با مدیریت بحران شهری به مدت سه روز در مرکز آموزش ضمن خدمت شهرداری ارومیه و با حضور 100 نفر از اعضای سازمانهای مردم نهاد (سمن ) ها و با تدریس اساتید مجرب استانی  در حال برگزاری می باشد.

تعداد نمایش ها (1022)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
آمار بازدید
دی ان ان