| | ورود
حضرت فاطمه سلام الله علیها : فَرَضَ اللّهُ... الجِهادَ عِزّاً لِلإِسلامِ. خداوند،... جهاد را براى عزّت اسلام، واجب ساخت. كتاب من لا يحضره الفقيه : ج ۳ ص ۵۶۸ ح ۴۹۴۰ مناسبتهای امروز : روز جهانی مقاومت، سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی[ شمسی ]

اخبــــــار

بودجه مهمترین ابزار برای اداره یک سازمان است

بودجه مهمترین ابزار برای اداره یک سازمان است

نویسنده: آقای دشتی/دوشنبه, 01 بهمن,1397/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی صادق حسین دوستی در مصاحبه با رادیو مرکز استان آذربایجان غربی گفت : بودجه مهمترین ابزار برای اداره یک سازمان است و بعنوان یک طرح مالی نیز مطرح میشود که نیازهای مالی سازمان را برای یک مدت محدود برآورده می سازد . در این طرح مالی ، در مقابل نیازمندیها بعنوان هزینه ، اقلام درآمدی نیز پیش بینی میگردد.
وی افزود : در بودجه عوامل مختلفی نظیر درآمد،هزینه ، مدت زمان ، هدف و برنامه کاری مورد توجه قرار می گیرند .
دوستی در ادامه خاطر نشان کرد : در آیین نامه مالی شهرداریها بودجه بشکل زیر تعریف شده است :
بودجه سالانه شهرداریها عبارتست از برنامه سالانه شهرداری که درآن کلیه خدمات ، فعالیت ها و اقداماتی که باید در طی سال مالی انجام شود همراه برآوردهای ریالی و میزان مخارج لازم و درآمدهای ممکنه برای تامین هزینه ها پیش بینی و تصویب و به اجرا گذاشته میشود . این بودجه براساس برنامه ها و وظایف و فعالیت های مختلف و هزینه هریک از آنها تنظیم می شود .
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه در مصاحبه خود با رادیو استان آذربایجان غربی مراحل تهیه ، تنظیم ، پیشنهاد و تصویب بودجه را از مهمترین فعالیتها و وظایف یک سازمان عنوان کرد.
وی ادامه داد : هر قدر یک بودجه بصورت علمی ، فنی و دقیق تهیه شود ولی دقیقاً به اجرا در نیاید نتیجه ای عاید نمیشود
حسین دوستی تصریح کرد : بودجه شهرداری ارومیه از ترکیب بودجه سازمانها و مناطق تابعه و شهرداری مرکزی تشکیل میشود .توجه به رفاه و معیشت مردم و کارکنان ، اتمام پروژه های نیمه تمام حرکت در مسیر چشم انداز 20 ساله و برنامه های 5 ساله شهرداری و سازمانهای تابعه ، نتیجه محور بودن برنامه ها ، رعایت سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و مقابله با ظرفیت های درون سازمانی ، کاهش هزینه ها و مدیریت صحیح هزینه ها ، انضباط مضاعف مالی و بسیاری از موارد ریز و درشت طراحی شده است .
وی ادامه داد : بودجه شهرداری باید از دل نیازهای واقعی شهر و با نظر کارشناسان خبره و آگاه به مشکلات ریز و درشت استخراج شود که در بودجه نویسی شهرداری ارومیه سعی بر آن شده است که موارد مشروحه در حد امکان جزء اولویت ها لحاظ گردد .
بودجه1398 شهرداری با احتساب سازمانها و مناطق و ادارات تابعه رقمی بالغ بر 1270 میلیارد تومان خواهد شد که مراحل آخر تدوین و تنظیم را طی میکند ./س

تعداد نمایش ها (761)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
آمار بازدید
دی ان ان